سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

90/11/1
12:42 ع

معرفی بازی های رایانه ای ضد اسلامی و ایرانی

تولید و پیدایش بازى‏هاى رایانه‏اى دنیا به سال 1341 هجرى شمسى (1962.م) باز مى‏گردد که استیفن راسل از دانشجویان دانشگاه MITنخستین بازى رایانه‏اى را با نام جنگ فضایى نوشت که روى رایانه‏اى به نام PDP1که اندازه‏اى در حدود یک اتومبیل داشت اجرا مى‏شد و داستان بازى همان جنگ سفینه‏ها بود که شما باید سفینه طرف مقابل را نابود مى‏کردید. بعد از آن شرکت آتارى در سال‏1352 (1973) بازى پونگ را ساخت که یک بازى ساده متشکل از تعدادى مستطیل سیاه و سفید بود که چندان خلاقیتى در آن وجود نداشت.
مهاجمان فضایى، بازى دیگرى که در سال 1376 (1997) در شرکت تایتو نوشته شد، شامل عناصر کلاسیک یک بازى رایانه‏اى بود. در این بازى کنترل یک شى یا یک شخص در دست بازیکن بود که باید با کمک آن دشمنان را نابود مى‏کرد.
پس از آن بازى‏هاى ویدئویى سیر تکاملى خود را طى کردند و در اواسط دهه هشتاد بازى‏ها بیشتر به سمت داستان‏هاى جنگى پیش رفتند. علت آن علاوه بر مسائل فنى جو متشنج اواخر دهه 80 آمریکا، ناشى از جنگ سرد با شوروى سابق و دیگر برنامه‏هاى ریگان، رئیس جمهور وقت بود. بازى‏هایى مثل استار فلایت و... ولى در پنج سال اخیر با پیشرفت‏هایى که در سخت‏افزارها و نرم‏افزارهاى ساخت و اجراى بازى ایجاد شده، این محصول جایگاه خاص خود را در جهان پیدا کرده است.
                                                                                                                                 
طبق آمار، روزانه دو بازى رایانه‏اى به بازار مى‏آید و تخمین زده مى‏شود که چرخش مالى این بازى‏ها فقط در آمریکا، تا پایان این دهه، به بیش از یک میلیارد دلار در سال برسد.
بازى‏هاى رایانه‏اى برخلاف فیلم‏هاى سینمایى به مخاطب این امکان را مى‏دهد که بجاى تماشاچى بودن خود به ایفاى نقش بپردازد، رانندگى کند، با اسلحه شلیک کند و تعقیب و گریز انجام دهد.
آمارها نشان مى‏دهد که روند تولید بازى‏هاى رایانه‏اى به 3- 4 هزار نسخه در سال مى‏رسد و با شتاب زیاد در جامعه جهانى در حال گسترش است. که تولید این بازى‏ها در دنیا تنها در انحصار چند شرکت آمریکایى و ژاپنى است.
بیش از 30 میلیون نفر در سراسر جهان، بخشى از اوقات فراغت خود را با بازى‏هاى رایانه‏اى پر مى‏کنند که بالغ بر 10% آن‏ها بین 4 تا 7 ساعت از زندگى روزمره‏شان را به این کار اختصاص داده‏اند؛ این آمار علاوه بر آن‏که گستردگى بازى‏هاى رایانه‏اى را نشان مى‏دهد، از وابستگى روانى به این بازى‏ها حکایت دارد.
نتایج تحقیقى نشان مى‏دهد که 56% جوانان ایرانى علاقه بسیار زیادى به بازى‏هاى رایانه‏اى و استفاده از اینترنت در اوقات فراغت دارند؛ به گونه‏اى که از میان 2/64% جوانانى که در زمان اوقات فراغت خود مشغول بازى مى‏شوند، 7/38% بازى‏هاى رایانه‏اى را انتخاب مى‏کنند.
از جمله مقاصدى که در جنگ نرم بازى‏هاى رایانه‏اى پیگیرى مى‏شوند، عبارتند از:
1. تشریح خطمشى‏ها، اهداف و مقاصد سیاسى کشور خودى براى مخاطبان و ارائه استدلال‏هاى پشتیبانى از آن خطمشى‏ها
2. برانگیختن افکار عمومى به طرفدارى یا علیه یک عملیات نظامى‏
3. پشتیبانى از تحریم‏هاى اقتصادى و دیگر اشکال غیر قهرآمیز اعمال فشار علیه دشمن.
بیشترین بازى‏هاى رایانه‏اى به منظور هدف اول مذکور تولید و به صحنه بین‏المللى عرضه شده است. عنصر مشترک تمامى این بازى‏ها این است که کاربر در نقش یک سرباز شجاع و زبده غربى عمدتاً نیروى ویژه دلتا فورس آمریکا یا اس.اى.اس انگلیس و یا حتى نیروهاى حافظ صلح سازمان ملل براى گسترش آزادى‏هاى فردى و دموکراسى و مبارزه با گروه‏ها و سازمان تروریستى دولتى یا غیردولتى و یا حتى موجودات فضایى و یا تخیلى که بشریت را به سوى نابودى مى‏کشانند، وارد عمل شده و هدفى جز مبارزه و نابودى تروریست‏ها و نجات بشریت ندارند. ایالات متحده و صهیونیسم بین‏الملل سعى دارند با این برنامه‏هاى فرهنگى، تجاوزات نظامى خود را در میان ملت آمریکا و حتى سایر ملت‏ها امرى عادى، انسان‏دوستانه و به منظور گسترش صلح و دموکراسى در سطح جهان نشان دهد. سعى مى‏شود این موضوع القا شود که آمریکا نماد خیر مطلق در جهان است و هر فرد یا گروه یا دولتى که مخالف او و ارزش‏هایش است محورهاى شرارت و شیطانى‏اند.
پیش از فروپاشى شوروى سابق، ریگان لقب امپراطور شرور را به اتحاد جماهیر شوروى داد و پس از آن جرج دبلیو بوش از کشورهایى چون ایران و عراق با عنوان کشورهاى پلید (شرور) نام برد.
برخى از بازى‏هاى رایانه‏اى نیز به جنگ جهانى دوم و مبارزه با دولت نژادپرست نازى پرداخته و یا پس از آن به مبارزه با کمونیست‏ها مى‏پردازد. پس از فروپاشى شوروى، آمریکا سعى مى‏کند کشورها و گروه‏هاى مسلمان را بزرگترین خطر براى صلح جهانى معرفى کند. چراکه به قول نظریه‏پردازان آن‏ها، آمریکا اکنون بجاى اژدهاى بزرگ با مارهاى سمى پرشمارى روبه‏روست. یا به قول هنرى کسینجر با اسلام سیاسى به رهبرى جمهورى اسلامى ایران.
همانطور که بیان شد در بازى‏هاى رایانه‏اى جدید شما به مبارزه با کشورها و گروه‏هاى اسلامى مى‏روید. ویژگى مشترک این بازى‏ها استفاده از نمادها و سمبل‏هاى اسلامى است. نمایش مکان‏هاى منقش به تصاویر اسلامى، استفاده از رنگ سبز براى نمایش تروریست‏ها، استفاده از مکان‏هاى مذهبى مسلمانان مانند مسجد که از محل‏هاى تجمع تروریست‏ها معرفى مى‏شود و عمدتاً تک‏تیراندازها بالاى مناره‏هاى مساجد موضع گرفته‏اند و به سوى شما تیراندازى مى‏کنند. استفاده از صداى عربى و فارسى براى بیان زبان تروریست‏ها، استفاده از صداى پس زمینه مانند صداى صلوات و پخش آیات قرآن و.... در بازى رایانه‏اى 1 delta Force black hawk down team sabreبراى‏مبارزه با تروریست‏ها به کشورهاى مختلف مى‏روید.
1. بازى رایانه‏اى جنگ ژنرال‏ها
در این بازى شما در نقش سربازان آمریکایى، مأموریت مبارزه با تروریست‏ها در نقاط مختلف جهان همچون عراق به منظور مبارزه با بعثیان، یا در افغانستان براى مبارزه با گروه القاعده مى‏روید. در عراق و افغانستان تروریست‏ها با رنگ سبز نمایش داده مى‏شوند؛ ماشین سبز، کلاه نظامى سبز، پرچم‏هاى سبز رنگ و حتى کلاهک موشک‏ها با رنگ سبز نمایش داده مى‏شوند. هرچند که بسیارى از شرکت‏هاى ساخت بازى‏هاى رایانه‏اى در بازى‏هایشان به صورت موردى بازى‏هاى این‏چنینى دیده مى‏شود، ولى بنظر مى‏رسد چند شرکت مانند شرکت کوما، ریالتى گیمز و شرکت کانفلیکت با این هدف که تجاوزات نظامى آمریکا را در اقصى نقاط جهان توجیه کنند تأسیس شده‏اند.
2. بازى رایانه‏اى IGI 2
در یکى از مراحل این بازى شما در لیبى وارد عملیات مى‏شوید. صداى قرآن و صلوات به گوش مى‏رسد. نام خداوند (الله) و نام پیامبر (محمد)(ص) بر روى دیوار نقش بسته است و در یک مرحله دیگر تروریست‏ها به صداى رادیو فارسى ایران گوش مى‏دهند.
3. بازى رایانه‏اى حمله به ایران‏
در این بازى رایانه‏اى که پنجاه و هشتمین مأموریت بازى شرکت کومار وار است، سربازان آمریکایى وظیفه دارند ضمن حمله به تأسیسات هسته‏اى نطنز، دانشمندان ایرانى را از بین ببرند و یک دانشمند را زندانى کنند.
شرکت سازنده این بازى (کوما) ادعا کرده است: «از آنجا که در زمینه اهداف واقعى ایران از غنى‏سازى اورانیوم به منظور تبدیل شدن به دومین کشور اسلامى (پس از پاکستان) داراى بمب اتمى تردیدى وجود ندارد و از سوى دیگر حمله نظامى گسترده و اشغال ایران مى‏تواند با توجه به در تیررس بودن منابع نفتى خاورمیانه از سوى ایران به گسترده شدن دامنه جنگ در منطقه بیانجامد، یک عملیات نظامى کوچک به منظور نابودى پایگاه هسته‏اى و فناورى اتمى ایران، بیشتر مى‏تواند مانع از دستیابى این کشور به بمب اتمى شود.»
کیت هالپر به سایت فارسى بى.بى.سى گفته است: «هنوز خیلى از آمریکایى‏ها از برنامه هسته‏اى ایران نگرانند. براى‏همین ما به بازآفرینى موقعیت‏ها دست مى‏زنیم تا بحث‏هاى مرتبط را پوشش دهیم. کاربران زیادى با ارسال طومار اینترنتى به ما گفتند که این بازى را به دلایل سیاسى دوست ندارند، ولى ما یک مؤسسه سیاسى نیستیم. این بازى فرصتى ایجاد مى‏کند که ما به برنامه اتمى ایران فکر کنیم.»
با این حال توجیه طراحان بازى در تولید این بازى، استناد به جمله‏اى از جرج بوش، رئیس جمهور پیشین آمریکا است که گفت، در برابر تهدیدات هسته‏اى جمهورى اسلامى تمام گزینه‏ها قابل بررسى است.
4. بازى رایانه‏اى نجات گروگان‏هاى آمریکایى (Iran Hostage Rescue)
در این بازى که بازهم محصول شرکت کوما است، شما در نقش نیروهاى ویژه‏اى هستید که وظیفه‏تان نجات گروگان‏هاى آمریکایى است که در سفارتخانه آمریکا در تهران زندانى‏اند. این بازى به مناسبت فرارسیدن بیست و پنجمین سالگرد این حادثه (1383 ه.ش) به بازار عرضه شد. شرکت سازنده اعلام کرد که براى ساخت این بازى از اسناد رسمى و نیز فیلم ویدئویى مصاحبه با آنتونیو مندز؛ از مسؤولان سابق سازمان سیا استفاده شده است.
هرچند این شرکت، با تحریف اتفاقى که منجر به شکست مفتضحانه آمریکا در طبس شد، بازى را با پیروزى نیروى ویژه به اتمام مى‏رساند. البته نکات دیگرى در بازى Iran Hostage Rescueبه چشم مى‏خورد که توجه به آن‏ها ضرورى بنظر مى‏رسد.
در قسمت دوم بازى وقتى شما وارد استادیوم مى‏شوید تا با استفاده از هلى کوپتر از آنجا خارج شوید، اتوبوسى را مى‏بینید که تصویر امام خمینى و یک بسیجى بر روى آن نقش بسته است و روى آن نوشته شده است: «پرورش جوانان خداجوى بسیجى فتح الفتوح امام است.» و با فونت کم رنگ‏تر زیر آن به نظر مى‏آید نوشته «مقام معظم رهبرى» که نوشته این متن روى اتوبوس با زمان اتفاق مورد نظر همخوانى ندارد. آیا این موضوع عمدى است یا یکى از اشتباهاتى است که به علت بى‏دقتى اتفاق افتاده مانند نوشته‏هاى روى کارتن‏هاى حاوى توپ‏هاى ورزشى در استادیوم.
5. بازى رایانه‏اى سام ماجراجو در پرسپولیس‏
در این بازى در اوایل قرن 22 زمین تحت حمله مزدوران اهریمن جهانى قرار مى‏گیرد و نوع بشر در معرض نابودى کامل است. شما در نقش سام استون ملقب به سام ماجراجو بى‏درنگ براى تغییر گذشته با استفاده از یک دستگاه قدیمى به نام دروازه زمان به گذشته بر مى‏گردید تا نسل بشر را از خطر نابودى حفظ کنید.
شیاطینى که به اهریمن جهانى کمک مى‏کنند عبارتند از: کامیکاز بى‏سر و عقرب بالغ، زامبال و غول لاوا که هر کدام از این شیاطین اسلحه‏اى دارند که با آن به شما ضربه مى‏زنند.
عقرب بالغ یکى از ایادى شیطان است. او جنگجویى مذهبى است که از نژاد اولیه بندپایان به‏وجود آمده و به‏خاطر عقاید مذهبى‏شان بسیار متخاصم‏اند. یکى دیگر از این شیاطین، کامیکاز بى‏سر است. او یک سرباز سیرین است که اهریمن جهانى او را زنده کرده و کنترل زندگى آن را در دست دارد. این موجود به شکل یک انسان فاقد سر است (بدون سر بودن او به معناى نداشتن عقل و شعور و منطق است)، بنابراین او را براى عملیاتى مانند عملیات انتحارى به خدمت گرفته است. کامیکاز بى‏سر دو بمب در دستان خود حمل مى‏کند و هنگامى که به اندازه کافى به هدف نزدیک شد، آن را فعال مى‏کند.
هرچقدر به شما نزدیک‏تر باشد خسارت بیشترى به شما وارد مى‏کند. هرچند که خود نیز پس از انجام این عمل نابود و متلاشى مى‏شود. کامیکاز بى‏سر بصورت غیرمستقیم این عمل را که به عملیات شهادت‏طلبانه مسلمانان شباهت دارد، عملى شیطانى تلقى کرده که فاقد هرگونه پشتوانه عقلانى است. براى مبارزه با شیاطین شما به محل‏هایى شبیه معابد و مساجد مى‏روید؛ اماکنى که پر از طرح‏ها و نقوش اسلامى است.
مثلاً در بسیارى از مراحل که داراى طرح‏هاى اسلامى است چنانچه روى این تصاویر بزرگنمایى کنیم، نام على بر روى آن‏ها نقش بسته است و در نهایت شما پس از گذراندن مراحل سخت و دشوار در کلیسا! با اهریمن جهانى روبه‏رو شده و در نهایت او را شکست مى‏دهید. حتى پایان بازى، بیشتر با نماد غربى مذهب یعنى کلیسا به پایان مى‏رسد و این را به ذهن کاربر منتقل مى‏کند که مسیحیت عامل آرامش، صلح و مودت و اسلام عامل خشونت و... است و به نوعى کودک و نوجوان و جوان مسلمان را نسبت به دین اسلام بدگمان مى‏نماید و در نهایت در ضمیر ناخودآگاه وى، زمینه‏هاى انحراف و خروج از دین اسلام را فراهم مى‏کند.
با دقت در مطالب ذکر شده مى‏توان فهمید که رسانه نوظهور بازى‏هاى رایانه‏اى با توانمندى‏ها و ویژگى‏هاى خاص خود بعنوان ابزارى نوین براى عملیات روانى و قدرت نرم دشمن تبدیل شده‏اند. سربازان رایانه‏اى بى‏هیچگونه حساسیت، نظارت و کنترل تا عمق خانه‏هایمان نفوذ مى‏کنند!؟
با مطالب عنوان شده، دیگر نمى‏توان به بازى‏هاى رایانه‏اى تنها بعنوان ابزار جذاب براى تفریح و سرگرمى کودکان و نوجوانان نگاه کرد؛ بلکه باید به آن‏ها از دید دشمنان تفکر اسلامى نگریست و در مقابل با تولید جانشین‏هاى مناسب براى اینگونه بازى‏ها باتوجه به عمق منابع ملى و مذهبى به مبارزه با این تجاوز پرداخت.

مشخصات مدیر وبلاگ
 
امیر مسعود[435]
 

از این که به وبلاگ من سر زده اید متشکرم.راستی نظر یادتون نره.


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
لوگوی دوستان
 
دوستان
 
عاشق آسمونی سیب سرخ مهربانترین لحظه های آبی(سروده های فضل ا...قاسمی) زندگی بی ترانه... دلنوشته های قاصدک منتظر ظهور ஜ کــــــــلبه ← اف1 ஜ قیدار شهر جد پیامبراسلام پنجره ای رو به خاموشی وبلاگ هیت متوسلین به آقا امام زمان ارواحنا فداء سایه چند لقمه حرف حساب بلوچستان چلچراغ شهادت ►▌ استان قدس ▌ ◄ پرپر نغمه ی عاشقی شوروشعور عشق عشق الهی ترانه های دلتنگی اطلاعات عمومی خاطرات دکتر بالتازار ققنوس... دیوانه یاربسیجی فرق بین عشق و دوست داشتن دلـتنگـ هشـیگـــــــــی روستای چشام tabasom تودنیای منی اما به دنیا اعتمادی نیست همسردوم عشق بی هدف... ! دیوانگی - عشق واقعی... ! دریافتنی محمدمبین احسانی نیا ستاره سهیل سراب عطر یاس یاد دوستان به خیر.... جوجولی رازهای موفقیت زندگی خلیج همیشه فارس pearsian Gulf راهیان سرزمین نور به‌دونه تنها هنر S&N 0511 **عاشقانه ها** عشق Manna روستای پرچکوه سازمان بسیج اساتید استان تهران دریچه.... شــــیشــه ی نازک دلتنــــــــــــــــــگی اس ام اس جدید/ پـَـــ نَ پـَـ/ منابع کارشناسی ارشد راه فضیلت جیغ بنفش در ساعت 25 ستاره طلایی آن دنیا 13 مردود فانوس 14 گروه اینترنتی جرقه داتکو امانات شهدا همای رحمت شاه تور نیوز دانلود سوالات کارشناسی ارشد تنهاترین عاشق ... یاس ... wanted دلتنگـــــــــــــــ همه شمـــــــــــــــــــا.... مهندسی آب راه کمال سلوک رویابین trip love معماری دنیای خودرو دانش بیشتر , زندگی بهتر دوستانه xXx عکسدونی xXx بندر میوزیک مهدی کـهـکـشـــــان همسایه خورشید ستاره خاموش آزاد d.r zeinab allah is the lord of right .he is justic سکوت سرد آتش دل xXxXx فــــقـــط کرجـــیـــهــا و البرزنشینها بیان اینجا xXxXx شاپرک همیشگی من تویی *شادمهر* انسانم آرزوست... پسر جانباز y divouneh کیمیای ناب ای دریغااااااااا یا اباصالح ادبیات بیا ازدواج کنیم عدالت جویان نسل بیدار آیه های نور تکه ابر... ღ♥ღ من و تو ღ♥ღ مرامنامه عشاق عاشق تنها جدیدترین یوزرنیم و پسورد نود 32- username and password nod 32 وبلاگ دی مهندسی متالورژِی دلنوشته های یه عاشق! وبلاگ{{ ....نسیم لوکس.....}}آنچه که می خواهید خوش مرام داستان های عاشقانه دیار برف •.♥.• تــــبــلــیـــغــات رایـــگــان •.♥.• از صدای سکوت دلم خسته ام مذهبی-سیاسی-فرهنگی عشق پنهان غلط غو لو ت سفیر نور خودمونی باهم آموزش کامپیوتر و نرم افزار دردونه ی مامان مهران غفور اخراجی های عشق در آستان جانان باشگاه مدرسین آموزش پیش از ازدواج آموزش تست زدن کنکور زندگی در باغ عشق فقط خدا vagte raftan علی آبشار فهادانــ *کوچه پس کوچه های رفاقت* وبلاگ هواداران محسن یگانه بیاببین چیه؟ از یک انسان طراحی نقشه های ساختمانی اندیشه های من چهارده خورشید adamak خونه باغ فقط خدا عشق یعنی همه چیز بگذار ابر سرنوشت هر چه می خواهد ببارد ما چترمان خداست... کوچه باغ سرباز ولایت ...دختر روستا... SMS!!! ع ش ق:علاقه شدید قلبی با دوستان اما تنها کوچ پرستوها انتظار منتظَر رویای خیس هیئت حضرت زهرا(س)شرفویه نون و ریحون عشق و دوستی وبلاگ بدنسازی , پرورش اندام , فیتنس و پاورلیفتینگ مهدی روحانی سلام خوش امدید فانوس علی غم خوار نشریه ی فرصت الکتروتکنیک فندق! من وتو حیاتی تازه غمگینم و غم را دوست دارم نون و نمک یخ فروش جهنم * امام مبین * روزبه نبض قلم جیگر طلا کانون علما و شهدای جامعة الزهرا(سلام الله علیها) سکوت شبانه Crazy Scientist تاریکی درروز درجست وجوی حقیقت دختر یاس الله ابهی سایه ها پایوند جوجو لاو اس ام اس 0918love for you هنوزم عاشقتم ببین $$عسل، شیرینی قلبها$$ دهاتی خلوتگه راز دکتر علی حاجی ستوده من * ظهورِ منجی * سیندرلا آسمون عشق هر چه می خواهد دل تنگت بگو مادر تکیه گاه من قلب خـــــــــــــــــــــــــــاکی خورشید نی ریز روزنه گمنام عشق بهزاد وفرزانه خورشید خاموش یادداشت های یک دیوانه ذکر و نام خدا آرامش بخش دلهاست شب نشینان اشتراک گذاری و نشر اینفوگرافیک‌های مختلف حجاب ، صدفی برای مروارید اشتراک گذاری و نشر اینفوگرافیک حاج آقا مسئلةٌ جدیدترین یوزر پسورد آنتی ویروس nod32- Kaspersky - Avira راه را با این (ستاره ها) می توان پیدا کرد ایران در پیچ و خم تاریخ فروشگاه اینترنتی حافظ Romance رویای زیبا ... آروم آروم دوست من و شما طیفکان مشتاق شیدائی شیاطین سرخ امیر مسأله شرعی موسیقی اصیل ایرانی ه/م/ه/چ/ی/ز soheila ورود ممنوع شعر و ادب از همه رنگ این المضطر الذی یجاب اذا دعا خودرو عکس های دمی و دیزنی استارز عمومی عشق گمشده الکساندر مقدونی توهم بزرگ غرب دانلود سرا بارون مشاوره ازدواج و تربیت فرزند آبی تر از آبی ای کاش می امدی خسته شدم همه خوبند خریدار قلب های شکسته سیب سرخ زندگی زیباست جنگ نرم گروه جهادی تبلیغی مستعان زنگ تفریح عشق کامپیوتر مهتاب سبز زندگی زیبا باران ایرانیان عروسک تعمیر و نگهداری هواپیما&اطلاعت عمومی سلام به همی عاشقان صداقت جزتو

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ